miércoles, 13 de julio de 2022

SESION 4-ING.4D-P2-22

 

 Año del Fortalecimiento de la soberanía nacional” 

"Year of Strengthening National Sovereignty"

INGLES-S4-P2-4°D-22

READING MATERIAL

(MATERIAL DE LECTURA)



 

PRIMERA PARTE:

1.1.- DENOMINACION DE LA SESION 4:  (NAME OF SESSION 4)

“Leyendo” (“Reading”)

1.2.- PROPOSITO DE LA SESION 4:   (PURPOSE OF THE SESSION 4)

IDENTIFICAR adjetivos y preposiciones en ingles en informaciones dadas, para elaborar frases alusivas en la promoción de la gastronomía”.

“IDENTIFY adjectives and prepositions in English in given information, to elaborate allusive phrases in the promotion of gastronomy”.

1.3.- SITUACION SIGNIFICATIVA.  (SIGNIFICANT SITUATION)

Un alumno del 4°D, ha decidido formar frases usando adjetivos y preposiciones en inglés; pero alusivas al FEXTICUM-22 a realizarse este 28 de julio, en la que se presentará lo mejor de la gastronomía monsefuana. ¿Qué adjetivos y preposiciones en ingles le sugerirías usar?, ¿Podrías sugerirle 4 frases alusivas a promover su gastronomía?

(A 4th grade student has decided to form sentences using adjectives and prepositions in English; but allusive to the FEXTICUM-22 to be held this July 28, in which the best of Monsefu cuisine will be presented. What adjectives and prepositions in English would you suggest using? Could you suggest 4 allusive phrases to promote their gastronomy?)

 

SEGUNDA PARTE:

2.1.- “LECTURAS”.  (Readings)

A) ORACIONES CON ADJETIVOS Y PROPOSICIONES. (SENTENCES WITH ADJECTIVES AND PROPOSITIONS)

1- My family has bought twenty liters of oil for frying.

2- My friend's stove is huge and beautiful.

3- Apply a cold compress to the knife wound.

4- Those dishes and pots are mine.

5- We always ask for your opinion of her because she has exquisite taste.

6- We are looking for intense and original flavors.

7- Today I will prepare our favorite menu.

8- This dish is hot.

9- Made half of the preparation to a deep container.

10- My sister is an excellent cook.

11- That glass is not mine.

12- Before leaving, she began to fry her last little fish.

13- Some benefit has to have cooking that far.

14- We cannot share some information with you.

15- She bought a giant fish and a huge pumpkin.

16- The chopping board is on top of the table.

17- Your son is behind the pastry chef.

18- The pan is between the ladle and the pot.

19- The kitchen is near the dining room.

20- The taxon is outside the plate holder.

 

 

 

 

TERCERA PARTE:

3.1.- VIDEOS DE REFURZO (REINFORCEMENT VIDEOS): Ingresar a los siguientes links y analizar:

1º.- LOS ADJETIVOS EN INGLES. (Prepositions of place 1)

https://www.youtube.com/watch?v=cXO01VtzPQI

 


2°. – PREPOSICIONES EN INGLES. (Prepositions of place 2)

https://www.youtube.com/watch?v=2B9bc8V74ZM




CUARTA PARTE:

4.1.- EXTRAER LOS ADJETIVOS EN INGLES DE LA LECTURA.

4.1.- EXTRAER LAS PREPOSICIONES EN INGLES DE LA LECTURA.

 

QUINTA PARTE: Actividades de reflexión. (Reflection activities)

5.1.- METACOGNICIÓN (METACOGNITION): Responder en sentido personal, a las siguientes preguntas:

¿Qué estrategias utilice para realizar tus traducciones?

¿Qué dificultades se me presentaron?

¿cómo las supere?

¿Cómo influye lo aprendido en mi desarrollo personal y de contexto?

( What strategies do you use to make your translations? , What difficulties did I encounter? , how do i get over them? , How does what I have learned influence my personal and contextual development?)

 

SEXTA PARTE:

6.1.- RETO: (CHALLENGE)

6.1.1.- Al término de la sesión, completar las Tablas propuesta por el docente, de acuerdo a la situación significativa.

(At the end of the session, complete the tables proposed by the teacher, according to the significant situation.)

6.1.2.- Entrega en físico de manera presencial, luego de darle lectura con una pronunciación en inglés.

(Physical delivery in person, after reading it with a pronunciation in English.)

 

 

¡BUENA SUERTE ¡

GOOD LUCK!

 

Vallejos MARRUFO, Elías.

TEACHER

“Educar es más que dar carrera para vivir, es templar el alma para las dificultades y para soportar las injusticias” –PITÁGORAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

SESION 8-4D-P4-22

    “ Año  del Fortalecimiento de la soberanía nacional” "Year of Strengthening National Sovereignty" INGLES-S8-P4-4°D-22 ...